اپل iOS 15 معرفی کرد

اپل در کنفراس WWDC 2021 از iOS 15 رونمایی کرد  . آی او اس ۱۵ دارای بهبود های فوق العاده ای بوده است که در ادامه به بررسی این ویژگی ها میپردازیم .

 

فیس تایم

 

اپل در iOS 15 از تکنولوژی به نام صدای فراگیر رونمایی کرد ، حال این تکنولوژی در کنار سیستم جدید حذف نویز تماس های فیس تایم را با کیفیت بسیاری بالاتری برقرار میکند. همچنین امکان زمانبندی تماس ها و ارسال لینک تماس ایجاد شده است . یکی از بهترین خبر ها ورود فیس تایم به دستگاه ویندورزی و اندرویدی است ، از این پس تماس فیس تایم شما در هر پلتفرمی به وسیله مرورگر ها برقرار میشود ، البته اپل تاکید دارد که این تماس ها به طور کامل رمزگذاری شده است .

یک ویژگی جذاب دیگر در فیس تایم قابلیت «SharePlay» میباشد  ، به وسیله این ویژگی امکان به اشتراک گذاشتن موسیقی ، ویدیو و همچنین محتوا درون نمایشگر را در تماس ها دارید . اپل این ویژگی را به صورت Api در اختیار سایر توسعه دهندگان میگذارد تا این امکان در سایر اپلیکیشن ها نیز فراهم شود .

 

Message

 

اپل در آی او اس ۱۵ امکانات زیادی به اپلیکیشن مسیج اضافه کرده است ، حالا راه های ساده تری برای به اشتراک گذاری عکس ، موزیک و یا حتی پادکست ها فراهم شده  ، همچنین امکان پین کردن پیام ها در این نسخه به وجود آمده است . اپل در بخش مموجی نیز استایل های جدید را اضافه کرده است .

 

نوتیفیکیشن

 

اپل بخش نوتیفیکیشن ها را کاملا بازطراحی کرده است . در iOS 15 با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین نحوه تعامل کاربر با اپلیکیشن ها خلاصه ای از نوتیفیکیشن ها را به نمایش میگذارد .

 

Photos

 

در آی او اس ۱۵ میتوان آهنگ های اپل موزیک  را به تصاویر و ویدیو ها اضافه کرد ،این قابلیت با ترکیب عکس ها و ویدیو ها با استفاده از هوش مصنوعی آهنگی را از لیست اپل موزیک انتحاب و کلیپی زیبا و به یاد ماندنی را آماده میسازد. 

یک ویژگی جذاب که به بخش فوتوز اضافه شده Live text نام دارد .با استفاده از این ویژگی میتوان تمام متن های درون عکس ها را به فایل متنی تبدیل کرد . حالا با جستجو در اسپات لایت آیفون نتایج در متن درون عکس ها نیز بررسی میشود.

 

Maps

 

اپل در این بخش نیز به روزرسانی های کاربردی انجام داده است ، اکنون جزئیات بیشتری از شهرها به نمایش گذاشته میشود ، همچنین در بخش مسیر یابی بهبود های چشمگیری از خود به نمایش گذاشته است .

 

آب و هوا

 

بعد از مدت ها این اپلیکیشن کاربردی نیز در طراحی به روز شد . اکنون نقشه کامل هواشناسی در دسترس میباشد، همچنین انیمیشن های جدید کاملا حس و حال هوای بیرون رو برای شما شبیه سازی میکنند .

 

تاریخ دسترسی

 

طبق اعلام اپل نسخه بتای توسعه دهندگان از امروز در دسترس قرار میگیرد ، همچنین نسخه بتای عمومی از ماه آینده در اختیار کاربران قرار میگرد

 

 

Dinosel
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • نرگس 18 خرداد 1400 / 4:24 قبل از ظهر

    چقدر عالی و مفید ?

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *